Sissel's favoritter "smartkarbo"

Målet er et stabilt blodsukker og vi vet at raske karbohydrater har en stor innvirkning på blodsukkeret. Kroppen trenger riktige karbohydrater, sunt fett og proteiner. Vi teller ikke karber i kostholdet vårt, men vi prøver å holde på en sunnere livsstil. Vi prøver å tenke fornuftig og holder oss unna sukker, stivelse, hvetemel, gjær og melk. Vi har gått over til soyamelk istedet for vanlig melk. Jeg lager all mat fra grunnen av, da vet jeg hva vi får i oss.

Det har vært mange diskusjoner rundt lavkarbokosten. Vi bytter ut potet, pasta, ris og brød med grønnsaker - jeg mener at det er sunnere og jeg greier ikke å se noe galt i det. Vi koser oss med Taco, men da spiser vi ikke lefser og skjell. Vi spiser mindre måltider og ofte (hver 3. time - men ikke sent på kvelden). Vi drikker ikke fett og fløte for å si det slik..Vi drikker mest vann!

Det er ikke alt som er godt i lavkarbojungelen og jeg har slitt med å lage spennende lunsjbokser til barna. Jeg har funnet noe som jeg har endret litt på, og her legger jeg ut favorittene våre!

Barnas skolemat

Sissel's lunsjmuffins

Sissel's pannekaker

Sissel's pizzabunn

Sissel's eggerøre

Sissel's salsagryte

Sissel's kremet pasta

Sissel's smoothie

Sissel's gratinerte pastaform med kylling



 
powered by GNett